Parlament de Marta Signes a la “XVI Trobada empresarial-premis FAES 2015”.

Autoritats, representants polítics, sindicals i socials, mitjans de comunicació, empresaris, empresàries, amics i amigues. És una satisfacció molt gran per al poble del Real acollir la XVI Trobada Empresarial-Premis FAES 2015 que organitza la Federació d’Associacions d’Empresaris de la Safor.

marta_empr2

El Real de Gandia és un poble de vora 2.300 habitants, però compta amb quasi mig milió de metres quadrats de superfície industrial, al voltant d’un 10% de la superfície industrial de la nostra comarca, el que fa que siga la tercera població amb més sol industrial de la Safor, solament per darrere de grans poblacions com ara Gandia i Oliva.

Encara que això ha sigut en detriment del medi natural que envolta el poble, una vegada urbanitzada tota aquesta zona industrial, hem de procurar traure-li rendiment per millorar l’economia. Per tant, us anime que, si teniu l’ocasió, valoreu la possibilitat d’instal·lar-vos al Real.

Per altra banda, i canviant de registre, encara que ens diguen que la crisi ja està acabant-se, que la recuperació econòmica és una realitat, encara estem passant moments durs, i per poder-nos-en eixir cal que tant l’administració pública, com els agents socials i els empresaris, treballem tots junts, i reclamem alhora tot allò que la nostra comarca es mereix.

Cal reivindicar infraestructures bàsiques com el corredor mediterrani, tant per al transport de mercaderies com per al de persones, la connexió amb tren Gandia-Oliva-Dènia, l’alliberament de la AP-7, millorar els accessos, reclamar el pla de mobilitat comarcal i la xarxa de carrils bici i el desplegament de la fibra òptica per poder accedir a internet d’alta velocitat tant empreses com administració pública i particulars. Hem de vertebrar el territori on treballem; però, per damunt de tot, un espai on les persones puguem viure millor de manera sostenible.

Totes i tots sabem que és necessari tindre unes bones infraestructures per poder ser competitius, per això aprofite aquest moment per a reivindicar el finançament just que ens pertoca a tots els valencians i valencianes des del govern central, que farà que augmente la capacitat de destinar recursos a actuacions que activen l’economia.

marta_emprPerò també és molt important l’educació dels joves, perquè els joves emprenedors són el futur del nou model econòmic que genere ocupació, benestar social i riquesa. Per això, hem d’apostar per una educació de qualitat i per la investigació. Una educació que faça competents als joves en un món canviant, on les noves tecnologies, el treball col·laboratiu, la creativitat i la capacitat d’innovar són fonamentals i on la investigació és essencial.
Ara sí: aquesta nit estem de celebració. Amb aquests premis es realitza el reconeixement, des de l’associacionisme, als empresaris de la Safor pel seu treball. Ací es posa de manifest la vostra il·lusió, esforç i compromís en una època d’especial dificultat.

És moment d’estar satisfets per tot allò que heu fet, per eixa tasca empresarial i associativa, exemple a seguir a la comarca, i animem als empresaris del Real de Gandia a associar-se.

I ja per a acabar: des de l’Ajuntament donem les gràcies a la Federació d’Associacions d’Empresaris de la Safor per haver escollit el Real com el lloc per a la celebració d’aquest acte.

Aprofite també per felicitar a tots els empresaris i les empresàries guardonats aquesta nit pel seu treball, i a tots, en general, pel gran esforç que feu perquè la Safor puga eixir endavant.

Moltes gràcies, bona nit i salut per a tothom.